Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Iluzionistické zobrazení mimetického prostředí
Donát, Vojtěch ; Brožka, Petr (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem Iluzionistické zobrazení mimetického prostředí navazuje na dosavadní tvorbu a formuje tak obrazové, imaginativní vnímání směrem k prostorovým objektům, které zároveň slouží jako schématický klíč k obrazům. Abstraktní obrazy se tak stávají iluzivním výjevem k těmto schématickým objektům tím, že jsou interpretovány novým jazykem.
Světlo (Kouzlo světla)
Horák, Ondřej ; Hayek, Pavel (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá v jedné rovině otázkou práce a pracnosti v umění a v druhé rovině vnímáním skutečnosti a její iluze. Zde stručně vysvětluji funkce zrakového systému vedoucí k tvorbě obrazu, vnímání světelných jevů a k tvorbě zrakových klamů (tj. jevů, kdy se náš vjem zcela neshoduje s realitou), které sloužily jako podklad pro řešení formální stránky díla.
MAPA
Merta, Johana ; Sterec, Pavel (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Prezentuji soubor výtvarných prací vzniklých v období Magisterského studia a jeho přerušení, tedy práci vzniklou v letech 2012-2017. Tématicky jsem zpracovávala kartografické přenosy prostoru do plochy s manipulací měřítek a vizuálních zkratek. Společně s mojí aktivitou představím i práci dalších 5ti výtvarníků, kterým jsem nabídla téma mapy paralelního vesmíru k jejich autorskému zpracování.
"Illusion" ILLUSION
Pospíšilová, Marie ; Cenek, Filip (oponent) ; Zet, Martin (vedoucí práce)
Dílo je novou formou poezie, audio-vizuální poezie, stimulace prožitku abstraktní poezie a hudby, mocným vizuálním vnímáním s pomocí 3D technologie.
Architektura virtuálna
Halinár, Matej ; ArtD, Vít Halada, (oponent) ; Kristek,, Jan (vedoucí práce)
Klauzúra 2.0 Útek z väzenia architektúry Je špecifické zariadenie pre futoroptimistických ľudí, ktorí vychádzajú z filozofie posthumanizmu a transhumanizmu, akejsi verzie ich vlastnej viery v nekonečný život na sieti. Je to viera v možnosti technologickej transformácie ľudstva, ktorá umožní prekonať naše fyzické aj biologické limity. Klauzúra 2.0 je architektúrou pre pionierov – predvoj tejto transformácie – umožňujúci čo možno najdlhší a najúplnejší pobyt vo virtuálnej realite. Touto avantgardou sú mnísi 2.0. Eskapistické osobnosti samotárov digitálneho veku tu hľadajú útočisko a ich vlastnú verziu sveta v kyberpriestore. Vytvárajú si tu víziu raja, a kolonizujú (kyber)priestor bez politických dôsledkov konečnosti fyzického sveta a vyčerpateľnosti prírodných zdrojov. Žijú na hranici bytia, a túžia odhmotniť sa a splynúť so svetom, ktorému rozumejú viac. Bojujú so svojím vlastným mozgom a telom, ktoré sa odtrhnúť od sveta nedajú. Nekonečnosť virtuálneho priestoru má hranice, ktorými sú telo a zmysly. Dlhodobý pobyt v kyberpriestore sa prejavuje stratou zmyslu pre čas a priestor. Tento monastický život v klazúre 2.0 ich dokáže udržovať v kondícii, dodržovaním rituálu, fyzického výkonu chôdze, ktorý musia podstúpiť aby každý deň mohli existovať vo svojej verzii digitálneho kláštora. Týchto verzií je nekonečné množstvo a je možné medzi nimi rituálne prechádzať. Geometria klauzúry ich zároveň izoluje od seba navzájom. Klauzúra je kláštorný koncept, ktorý umožňuje ľudom hermeticky žiť, mimobežne s fyzickým svetom. Bránou do virtuálneho priestoru je „nulová architektúra“ - miestnosť, cela, kocka na pôdoryse 4x4 metre zbavená akejkoľvek vizuálnej architektonickej stránky. Poskytuje iba rovnú podlahu, ako bod odrazu pre nekonečný virtuálny svet a štyri steny a strop s odpovedajúcou hrúbkou pre dostatočné oddelenie od sveta vonkajšieho. Za touto „nulovou architektúrou“ sa otvára svet nekonečné slobody. Zdá sa, že nie skrz „architektonickú inováciu a politickú subverziu“ bude uskutočnený sen moderného architekta o architektúre ako stroji pre oslobodenie človeka, ale skrze opustenie fyzickej architektúry ako takej. Za proscéniom „nulovej architektúry“ sa otvára priestor, kde nová architektúra už nebude o „luxuse a dobrom bydle, nebude to architektúra separácie a uväznenia ale bude to konečne architektúra slobody.
Prostor vnímání
Olšarová, Markéta ; Skoták, Hynek (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
V závěrečné práci se diplomantka bude zabývat přesahem svých dosavadních prací a tematicky na ně navazovat. Výsledkem bude site-specific instalace, využívající světelná, případně i zvuková média, k dosažení reálné iluze prostoru pomocí aktivace zrakových či sluchových receptorů. Instalace bude fyzicky přístupná a bude sloužit k vnímání zevnitř.
Dějiny filosofie XX. století\\ (Věda a její aplikace do filosofie)
KALUSOVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce je volným pokračováním mé ročníkové práce z filosofie z roku 2003 na téma"Relativita", jež je k dispozici k nahlédnutí na katedře společenských věd na Pedagogické fakultě Jihočeské unevrzity v Českých Budějovicích. Dále zde čerpám ze své práce z téhož roku, jež byla zpracována na téže fakultě, na katedře výtvarné výchovy, pod vedením Mgr. Zdeňka Hosmana, a z práce z roku 2004 zpracované rovněž na této katedře, jež nese název "Interpretace obrazu Hypnotizér". Nyní již k představení diplomové práce samotné. O váženém fyziku Albertu Einsteinovi byla napsána řada chvályhodné i méně lichotivé literatury. Je samozřejmostí, že to byl ojedinělý muž s nadměrně chytrou hlavou a jeho názory se staly perlou naší planety. Při čtení jeho děl člověka napadají tak zajímavé myšlenky, kterým lze jen těžko odolat. Já neodolala toto léto 2002, když jsem si jednoho letního dne pročítala jeho zákony o relativitě. Relativita se pro mě stala vysvobozením z mých psychických stavů a přiměla mě přemýšlet nad problémem narození, života a smrti. Myšlenka, jež mě u této studie napadla, pro mne znamená možnost připustit si, že náš život není nesmyslný. Chtěla bych ve své práci nejprve začít samotným životem a dílem Einsteinovým, aby se čtenář mohl snadněji a rychleji dostat do problematiky, kterou zde otevírám. Budu se snažit, aby se část mé práce, jež se zabývá pouhým výkladem již vyloženého, nestala nudnou. Uvedu zde autorův život nejen z té známé mediální stránky, ale budu vybírat i zajímavosti, které čtenáře nejednou jistě překvapí. Speciální a i obecnou teorii relativity (obě tyto sličné dámy) zde představím samozřejmě nejen ze složitého fyzikálního hlediska, ale budu se snažit přesunout centrum zájmu na výklad filosofický, který je mi mnohem bližší a který se také svým způsobem stane vyvrcholelním mých myšlenek. Tento úvod píši ještě v situaci, kdy nemám své myšlenky na papíře zcela uceleny a zatím tápu po slovním vyjádření. Jaký je můj záměr? Jakou se chci vydat cestou?
Optimismus v časech strachu a nesvobody
Madlová, Ivana ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Březinová, Monika (oponent)
Studentka se ve své práci snaží vystihnout zásadní problematiku formování veřejného mínění na příkladu opozičního satirického časopisu Der Simpl, který vycházel v Praze v době rozmachu nacismu v Německu v letech 1934-1935. Název práce vystihuje jednak samotnou snahu opozičních žurnalistů o "emocionální úlevu" v době narůstající cenzury a represe, jednak ale také dále míří na problematiku vytváření mediálních konstruktů s emotivním zabarvením, na straně jak systému, tak opozice. Autorka se snaží shrnout instrumenty, jakými je vytvářena tzv. "optimistická iluze" ve společnosti a způsoby, jakými působí na formování veřejného mínění. Na základě teoretického rámce i několika karikatur se studentka snaží ukázat, jakým způsobem se tehdejší žurnalisté vyrovnávali s dobovými událostmi. Jak studentka shrnuje v závěru své práce, satira ani opoziční žurnalistika toho na lidském životě až tolik nezmění. Rádi se jí zasmějeme, avšak svůj život na jejich základě nezměníme. Přestože je studentka přesvědčena o důležité roli politiky v rámci života demokratické společnosti a částečně na základě zvolených karikatur i některá politická témata zpracovává, sama se svou prací míří do oblasti mezilidských vztahů a individuálního rozvoje osobnosti. Neboť je přesvědčena o tom, že zachování demokratické společnosti a občanské...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.